Høstferie i Orianna

Ja, da er det høstferie! Det betyr ingen spilling. Men noe rollespill kan man jo tenke, mens man er på hytta/fjellet/byferie …

Vi har nå hatt to-tre spillinger med alle gruppene. De har sett Imdoras, som liten handels-stasjon, og de har seilt mot det uutforskede Orianna på forskjellige måter. Alle har sett ork, og møtt noen av dem. Noen få har vært i direkte kontakt med orket også, og fått litt føling med hva dette er slags vesener.

Ellers er det oppdaget melketrær, brødfrukt, elveflyvere, kjempeokser og annet som gjør Orianna til et lovende sted. Ingen har så langt fått korn eller poteter i jorda, og enda mangler det lam-unger. Det er heller ingen som har sjarmert bier, sik at de kan begynne med brygging av mjød.

Men de er alle nybyggere i et jomfruelig land, og i ferd med å skape seg et levebrød der. Jeg er veldig spent på fortsettelsen. Snart tror jeg vi skal begynne å hoppe fremover i tid mellom hver spilling, og med det vil jeg åpne for bruk av yrkeslistene også. Og vi vil kanskje komme dithen at spillerne får spille barna til sine første roller …

Jeg gleder meg! Ha en god høstferie!

Legg igjen en kommentar

